Ph.D's Thesis
2020
- 김주웅. "컨텍스트 기반의 구조관계 중심 디자인 모델링 언어 시스템"
Zhouxiong Zin. "Context-Based Relational Design Modeling Language System (CRDML)" - 소소매. "고령자를 위한 전시환경 UX디자인 융합 연구"
Xiaomei Su. "A Study on the UX Design of Exhibition Environment for the Elderly" - 궁승도. "사용자 컨텍스트를 이용한 관광서비스 디자인"
ChengTao Gong. "A Tourism Service Design Base on User Context" - 쑨리. "공업유산 관광의 여행객 체험가치에 관한 연구"
Li Sun. "Study on Tourist Experience Value of Industrial Heritage Tourism" - 왕정. "박물관 문화 창의 제품의 문화 체험 디자인 연구"
Zheng Wang. "Research on Cultural Experience Design of Museum Cultural and Creative Products"
2019
- 이혜민. "고령자의 경험을 위한 디자인 분류 체계와 생활 인터페이스 연구"
Hyemin Lee. "The Senior Citizen Experience Design Classification System and Life Interface" - 전우정. "인공지능 시대의 사용자 경험 디자인 역량 개발 방향에 관한 연구"
Woojeng Chon. "Research on Direction of User Experience Design Competencies in the Artificial Intelligence Era" - 수종이.
Zhongyi Shu. "Participatory Design With User and Artificial Intelligence " - 만수호.
Chao Ma. "The Interaction Design Principles of the Over-the-counter Blockchain Transaction " - 유해암.
Haiyan Liu. "Research on approach of interaction design language in the mobile environment" - 정령. "가상현실 기반 쇼핑의 경험 평가에 관한 연구"
Ling Zheng. "A Study on the Evaluation of shopping Experiences based on Virtual Reality" - 요효동. "사용자 경험에 기반으로 도시 브랜드 재 포지션에 대한 연구"
Xiaodong Yao. "Dynamic Positioning of City Brand Based on User Experience" - 정유리. "뮤지엄에서 여정에 기반한 참여적 전시에 관한 연구"
Yuri Jung. "A Study on the Participatory Exhibitions based on the Journey in The Museum" - 두신. "주의력 가이드를 기반으로 한 VR 내러티브 연구"
Xin Du. "Research on VR Narrative Bassed on Atten-tional Guidance" - 장몽. "의미 있는 공간경험을 목적으로 한 공간디자인 프로세스 연구"
Meng Zhang. "A Sound Identity Structure in Communication Environment between Company User" - 루오잉. "증강 현실 기술에 기반한 교육 서비스 플랫폼"
Luo Ying. "A Education Service Platform Design Based on Augmented Reality System" - 손희연. "통시적 페르소나에 기초한 소수민족 여행UX디자인에 관한 연구"
Xiyan Sun. "Travel UX Design Research for Minority based on Diachronic Persona" - 마리. "퍼지 종합평가 기반 자폐아를 위한 공동 게임 매칭 모델 설계"
Li Ma. "A Design of Cooperative Game Matching Model for Autisitic Children Based on Fuzzy Comprehensive Evaluation Method"
2018
- 유상원. "어댑티브 미디어의 유형별 인터랙션 프로세스 연구"
Sang Won Yu. "A Study on the Interaction Process by the Types of Adaptive Media" - 량배배. "사용자 경험에 기반한 모바일 융합 미디어 혁신 연구"
Peipei Liang. "Mobile Converged Media Innovation based on User Experience" - 리오이통. "건강한 삶을 위한 시스템 설계 : DAMS헬스케어 모델"
Yi Tong Liu. "A System Design for Health Life DAMS : Smart Healthcare Process Model" - 남궁기찬. "기업과 사용자 간 커뮤니케이션 환경에서의 사운드 아이덴티티 구조에 관한 연구"
Kiechan Namkung. "A Sound Identity Structure in Communication Environment between Company and User" - 홍제이. "커뮤니케이션 변화에 따른 공간 그래픽 인터페이스 연구"
Jay Hong. "A Study on Spatial Graphic Interface in the Changing Environment of Communication"
2017
- 기수아. "업사이클링 산업에서의 능동적 브랜드 경험 시스템 연구"
Soo Ah Key. "A Study on Conative Brand Experience System in Up-Cycling Industry" - 수연. "중국 중산층의 O2O의료 서비스 디자인 연구"
Yun Su. "A Study on O2O Medical Service Design of Middle Class in China" - 왕주오란. "중국의 스마트 모빌리티 4 단계 UX에 대한 연구"
Zhuoran Wang. "4-Level UX (User Experience) on Smart Mobility in China" - 장신쳉. "중국 고령화 배경 아래의 노인 여행 가치 공동 창조에 관한 연구"
"Value Co-creation in Senior Tourism in the Context of a Population Aging in China"
2016
- 서출항. "서비스 디자인을 위한 게미피케이션 구조에 관한 연구"
Qihang Xu. "A Gamification Framework for Service Design" - 신창범. "신사업·신상품 발굴을 위한 미래예측 사용자경험시나리오 모델에 관한 연구"
Chang Beom Shin. "User Experience Scenario Model by Future-forecast for Creating New Business and New Product" - 주필상. "스마트 디바이스 앱을 위한 사용자 경험 디자인 프로세스 연구"
Pil Sang Ju. "A Study on the User Experience Design Process for Smart Device Application Software"
Master's Thesis
2020
- 탕샤오쉐. "전자 상거래 생방송 사용자 행위 분석"
XiaoXue Tang. "E-Commerce Live Broadcast User Behavior Analysis" - 곽호월. "휴대 전화에서 대화식 삭제 / 실행 취소 / 다시 실행 모드 재 설계 및 사용성"
HaoYue Guo. "Redesigning the Interactive Mode of Delete / Undo / Redo in Mobile Phones and Its Usability" - 조여기. "레스토랑 서빙 로봇의 서비스 확장에 관한 연구"
YuQi Zhao. "Research on Service Extension of Restaurant Serving Robot" - 배소영. "밀레니얼 세대의 가사노동 서비스연구"
Soyoung Bae. "A Study on the Housework Service of Millennial Generation" - 황아영. "이해관계자와의 커뮤니케이션 환경에서 아이덴티티 방향성에 관한 연구"
Ayeoung Hwang. "A Study on the Direction of Identity in the Communication Environment with Stakeholders"
2019
- 김영은. "소형주거공간의 공간효율성을 위한 가구의 디자인 요소에 관한 연구"
Yeongeun Kim. "A Study on the Design Elements of Furniture for Space Efficiency in Small Space" - 박다솜. "소셜 로봇의 눈동자 언어를 통한 감성 커뮤니케이션에 관한 연구"
Dasom Park. "A Study on Sensibility Communication through the Occultists of Social Robots" - 박정민. "국매 온.오프라인 쇼핑 모바일 간편 결제 서비스 사용자 통합적 경험 분석"
Jungmin Park. "Integrative User Experience Analysis of Domestic Online Shopping Mobile Easy Payment Service" - 유명철. "다양한 게임 제어 방식이 게임의 공정성에 미치는 영향"
Mingzhe Llu. "The influence of different game control methods on the "fairness" of video game" - 이승재. "웹과 앱 디자인 분야의 인공지능을 활용한 디자인 소프트웨어에 관한 연구"
Seungjae Lee. "Exploring on design software using Artificial Intelligence in web and app design field" - 이지윤. "대화형 사용자 경험을 위한 상황 인식 기반의 스마트 리플라이 시스템 활용에 관한 연구"
Jiyoon Lee. "Application of Situation-Aware Smart Replay System for Conversational User" - 임예징. "사용자 경험에 기반한 모바일 수면 앱의 기능 최적화 전략 연구"
Yicheng Lin. "A study on the function optimization of mobile sleeping app based on user experience" - 장재인. "스마트 폰 네비게이션 사운드 알람 제공에 관한 연구 -부분 자율주행 제어권 전환 상황 중심으로-"
Jaein Jang. "A Study on Providing Sound Alarm for Smartphone Navigation -Focused on the transition situation of partial autonomous driving control-" - 강예진. "사용자 경험 관점의 삶 구조화를 통한 삶 여정 지도(Life Journey Map) 모델 연구 - 하루, 일 년, 일생을 중심으로"
Yaejin Kang. "A Study on Life Journey Map model through Structured Life from User Experience Perspective -Focused on a Day, a Year, a Lifetime-" - 노수향. "사용자 중심의 의료용 대마 소비 프로세스 방향성 연구"
Soohyang Noh. "A Study on the Direction of User-Centered Medical Marijuana Consumption Process" - 신정훈. "스마트 홈에서의 재난 예방을 위한 사운드 데이터베이스 구축 및 활용 방안에 대한 연구"
Junghoon Shin. "Study on the Sound Database and Applications for Disaster Prevention in Smart Home" - 양수지. "휠체어 사용 장애인의 이동 편의를 위한 UX디자인: 모바일 지도 앱을 중심으로"
Suzy Yang. "UX Design to Improve Transit Convenience for the Disabled with Wheelchairs: Based on Mobile Mapp App " - 최슬기. "스마트워크의 조직과 개인의 만족도와 일과 삶의 균형에 관한 경험적 연구"
Seulgi Choi. "An Empirical Study on the Organizational and Personal Satisfaction and Work-Life Balance with Smart Work" - 현윤아. "조명효과를 활용한 인공지능 디바이스의 감정 표현"
Yuna Hyeon. "Expressing Emotion of Artificial Intelligence Devices Using Lighting Effects"
2018
- 강마리. "B2B 환경 중심의 기업 퍼소나 연구 - 식품 포장용기 제조기업 'GSPACK' 중심으로"
Mari Kang. "A Study on Company Persona to B2B Markets - Food package manufacturers and suppliers 'GSPACK' case study" - 권희진. "수신자와의 심리적 거리감이 이모티콘 사용 행태에 미치는 영향 : 한국과 중국 사용자를 중심으로"
Hee Jin Kwon. "The Influence of Psychological Distance on Emoticon's Usage Behavior - Based on Korean and Chinese users: - 박성주. "제품/서비스의 사용자 경험 디자인을 위한 유용성 기반 디자인 프레임워크"
Seong Ju Park. "Design Framework Based on Usefulness for Product/Service User Experience Design" - 유채문. "모빌리티 발전에 따른 서비스 디자인 관점의 공유 모델 유형 분석"
Chae Moon Yoo. "A Classification of Car Sharing Service Type in Service Design Perspective through Mobility Development" - 이동관. "헌혈 서비스 디자인 구조 개선에 관한 서비스 시나리오 개발 연구"
Dong Koan Lee. "A Study on Sevelopment of Service Scenario for Improving Design Structure of Blood Donation Service" - 홍선미. "사진 공유 서비스디자인 개발 방향에 대한 연구 : 혼행족을 중심으로"
Seon Mi Hong. "The Trend Design Development for Mobile Application of Picture Sharing : Focusing on People Trip Alone" - 장일. "중국에서 농업제품 쇼핑행위와 개선점에 관한 연구"
Yi Zhang. "A Research on the Behavior of Shopping for Agricultural Products and Design Insights in China" - 리리치에. "인터랙션과 화면전환이 모바일 애플리케이션에서 계층관계 인지에 미치는 영향"
Yi Chieh Lee. "A study of Interaction and Transformation effect for Hierarchy Perception in mobile Application"
2017
- 황서기. "게임의 불확정성 - 스마트폰 플랫폼 하에 LBS요소의 AR게임에 관한 연구"
Rui Qi Huang. "A Study on the Uncertainty of Smartphone Games with LBS + AR Feature" - 김연주. "SNS 쇼핑몰 내 소비자와 판매자의 인터랙션에 관한 연구 : 사용성 평가를 중심으로"
Yeon Joo Kim. "Interaction between Consumers and Seller on SNS Shopping Mall : Focusing on Usability Test" - 나주연. "인공지능 기반 대화형 인터랙션에 대한 사용자 경험 연구"
Ju Yeoun Na. "User Experience Study on AI (Artificial Intelligence) Conversational Speech Interaction" - 안혜영. "노화 메타포를 적용한 로봇 UX 디자인 프레임워크"
Hye Young An. "A Framework of Robot UX Design with Aging Metaphor" - 우주. "허벅지 부위를 중심으로 한 피부 기반 입력의 온바디 인터랙션 디자인"
Zhou Yu. "On-body Interaction Design of Skin-based Input with the Thigh" - 이윤희. "자율주행차량 내 다중디스플레이 사용자 경험을 위한 콘텐츠 요소 연구"
Yoon Hee Lee. "Content Elements for Multi-Display User Experience in Autonomous Driving Vehicles" - 이채원. "온라인 판매채널에서 소상공인의 판매경험에 관한 연구"
Chae Won Lee. "Sales Experience of Business through Online Sales Channel" - 전혜미. "UX 디자인에 기반한 K-MOOC 서비스 사용성 개선에 관한 연구 : 인터페이스와 인터랙션을 중심으로"
Hye Mi Jeon. "Usability Improvement of K-MOOC Service Based on UX Design : Focus on Interface and Interaction"
2016
- 김유지. "B2B 환경에서 사용자 경험 디자인의 특징과 인식 : 국내 IT 서비스 산업을 중심으로"
You Ji Kim. "The Characteristics and Awareness of User Experience Design in B2B Context : Focused on IT Service Industry in Korea" - 신인환. "모바일 간편 결제 서비스의 사용자 경험에 대한 연구 : 한국 및 중국 서비스를 중심으로"
In Hwan Shin. "User Experience of the Mobile Convenient Payment Service : Focused on Korea and China Service" - 이승민. "교통약자의 대중교통 이동성 향상을 위한 경험 디자인 연구 : 고령자 및 외국인을 중심으로"
Seung Min Lee. "User Experience Design for Improving Public Transportation Mobility of Traffic-Vulnerables : Focused on Elderly and Foreigner" - 이유경. "사용성 분석기반의 결제 서비스 평가 방법에 대한 연구"
Yoo Kyoung Lee. "Usability Test for Payment Service" - 이정현. "디자인 협업을 위한 토탈 디자인 프로세스의 구조에 관한 연구"
Jeong Hyun Lee. "A Structure of Total Design Process for Design Cooperation" - 이희원. "3D 터치를 이용한 자동차 인터페이스 디자인에 대한 연구"
Hee Won Lee. "Automotive Interface Design Using 3D touch" - 임재철. "인터랙티브 가구의 특성에 관한 연구"
Jae Chul Lim. "A Study on the Characteristics of Interaction of Furniture" - 하영경. "디지털 헬스케어 서비스 분류에 관한 연구"
Young Kyong Ha. "Classification of Digital Healthcare Service" - 김정은. "온디맨드 서비스 유형별 확장된 결제 경험에 관한 연구"
Jeong Eun Kim. "Extended Payment Experience by Types of On-Demand Services" - 박가영. "농인의 의사소통 시스템 UI 디자인에 관한 연구"
Ka Young Park. "A Study on UI Design of Communication System for the Deaf" - 박영준. "린스타트업 기반 창업기회 발굴을 위한 서비스디자인 프로세스에 관한 연구"
Young June Park. "A Study on the Service Design Process For Creating the Seeds of the Business ; based on the Lean Startup Methodology" - 서보배. "텐저블 인터페이스의 행위 중심 메타포가 학습 용이성에 미치는 영향 : 유아용 프로그래밍 교구를 중심으로"
Bo Bae Seo. "The Influence of Verb Metaphors of Tangible User Interface on Learnability : Focused on Educational Programming Tool for Young Children" - 이소영. "국내 UX인력의 직무역량과 교육방안"
- 이혜민. "심박 센서 웨어러블 디바이스의 사용자 가치 제공을 위한 디자인 요소 도출 및 적용 방안 연구 : 건강 정보 서비스 중심으로"
Hye Min Lee. "Design Elements Derivation and Application to Provide User Value on the Heart Rate Sensor Wearable Device : Based on Health Information Service" - 정령. "농산물 전자상거래 온라인쇼핑몰 평가요인에 관한 연구"
Ryeong Jeong. "An Evaluation Model of Agricultural E-Commerce Website" - 채유진. "학습 데이터 관리형의 교육 웹사이트를 위한 UX 평가표 개발"
Yu Jin Chae. "Development of UX Assessment Table for Education Website of Learning Data Management" - 한성희. "제품 판매 활성화를 위한 지역특화 디자인에 관한 연구"
Sung Hee Han. "A Study on Specialized Design to Increase Sales in the Regional Market"